მეოთხე კლასი

კლასის დამრიგებელი ნაზიბროლა ნარეკლიშვილი
მასწავლებლის  10 მცნება


სადამრიგებლო  პროგრამა
სსიპ  გურჯაანის მუნიციპალიტეტის სოფელ შაშიანის საჯარო  სკოლის
IV კლასი
სადამრიგებლო პროგრამა
                                                                               კლასის  დამრიგებელი  ნაზიბროლა  ნარეკლიშვილი


                                                                                                  მეოთხეკლასელის მოკლე დახასიათება

მეოთხეკლასელებს უჩნდებათ ინტერესი საკუთარი შინაგანი სამყაროს მიმართ.მათ შეუძლიათ იმსჯელონ საკუთარ უნარებსა და შესაძლებლობებზე.მათთვის სწავლაში წარმატების გარდა მნიშვნელოვანი ხდება გარემოს მხრიდან მათი უნიკალურობისა და შინაგანი ღირებულებების აღიარება.
      საჭიროა აღინიშნოს,რომ ამ ასაკის ბავშვები ძალიან ღიად საუბრობენ საკუთარ განცდებზე უფროსებთან.პუბერდატის(სქესობრივი მომწიფება) დაწყებიდან კი მოსწავლე ნაკლებად გახსნილი ხდება უფროსებთან ურთიერთობისას.
       სწორედ ამიტომ მნიშვნელოვანია პედაგოგმა იცოდეს ,რომ სწორედ ამ ასაკში დელიკატურად,ასაკობრივი თავისებურებების გათვალისწინებით შეუძლია მასზე მოახდინოს ზეგავლენა ღირებულებების ფორმირებისა და პრობლემების გადაჭრის კუთხით.
სწორედ ამიტომაა აღნიშნულ ასაკში მნიშვნელოვანი საუბარი იდეალებზე , შემწყნარებლობაზე,პიროვნულ კულტურაზე.
  მეოთხე კლაში იცვლება უფროსებთან უფროსებთან ურთიერთობის სტილი.ისინი უფროსებისაგან უკვე მეტ პატივისცემას მოითხოვენ,აქცენტს აკეთებენ საკუთარი უფლებების დაცვაზე,მაგრამ ხშირად უგულობელყოფენ ვალდებულებებს.ამიტომ ,ამ ასაკში მნიშვნელოვანია აქცენტის გაკეთება უფლებებისა და ვალდებულებების ჰარმონიულ ბალანსზე.მეოთხე კლასის ბოლოს მოსწავლეებს შეუძლიათ მსჯელობა საკუთარ შესაძლებლობებზე.იწყება იდეალის,როგორც ქცევის შინაგანი ორიენტირის ჩამოყალიბება .
მოსწავლე თანდათან უფრო დამოუკიდებელი ხდება როგორც სწავლაში,ისე ურთიერთობების სფეროში.კლასელებს ერთმანეთში უჩნდებათ თავიანთი საქმეები,ხშირად მხარში უდგანან ერთმანეთს სირთულეების დროს.




     


N
თარიღი
პიროვნულიდამორალურიგანვითარება
გარემოსდაცვითიკულტურისგანვითარებადაცხოვრებისჯანსაღიწესისპოპულარიზაცია
უსაფრთხოებადამოქალაქეობრივპატრიოტულიცნობიერებისამაღლება
თვალსაწიერის
გაფართოება
ჩემი სურვილები და მოსაზრებები საკლასო ცხოვრების საინტერესოდ წარმართვისათვის
შენიშნვა/რესურსი
I სემესტრი
1
  17/22.09.2019
კლასის მოსწავლეთა უფლებებისა და მოვალეობების დეკლარაციის შემუშავება
·         უფლებების გაცნობა;
·         მოვალეობის გადანაწილება;



საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება
2
  25/28.092019
ათასად კაცი დაფასდეს ათიათასად ზრდილობა





საუბარი;
კლ/ლიტ-,,ბუშტიც არის და ბუშტიც“-გვ.97-გაანალიზება
3
 1/4.10.2019

ჩვენი პლანეტა დედამიწა







სლაიდისჩვენება;
,ჩვენიგარემო” გვ.34


4

6/10.10.2019


გზაზე მოძრაობის წესები







საუბარი
,,ჩვენი გარემო“ გვ.96
5
13/17.10.2019
შენ და კანონი,საკლასო წესები


სისტემეტიურად  ვუბრუნდებით
6
20/24.10.2019



გასეირნება თოჯინების თეატრში


7
27/31.10.2019
თანაგრძნობის გამოხატვა



კლ/ლიტ-,,უსურვაზის დასჯა“-ვაჟა-ფშაველა-გვ.65 განხილვა
8
3/7.11.2019


ეროვნული გმირები



კლ/ლიტ-,,ზეობა გიორგი ბრწყინვალისა“-გვ.116-გაანალიზება

9
10/14.11.2019


მეგობრობის ძალა ერთობაშია




მოთხრობა,,მეგობრები“-ინტერნეტიდან ამოღებული
10
17/21.11.2019

როგორ ვებრძოლოთ მავნე ჩვევებს



საუბარი:სიგარეტის,ალკოჰოლიანი სასმელის მავნებლობაზე
ინტერნეტიდან ამოღებული მასალა

11
24/28.11.2019



მოქნილი და მხატვრული კითხვის შეჯიბრი

სხვადასხვა მხატვრული ლიტერატურის გამოყენება
12
1/5.12.2019

მოთმენა,სამართლიანობა,
პატივისცემა





მოთხრობის გაანალიზება
13
8/12.12.2019

ბავშვთა  უფლებები


ბავშვთა კონვენციის გაცნობა

14

15/19.12.2019


ენა,მამული,სარწმუნოება
ჯ.ჩარკვიანის ლექსი,,მე ისეთ ქართველს რა ვუთხრა“-ანალიზი 
15
22/26.12.2019




საახალწლო ზეიმისათვის სამზადისი
საახალწლო ზეიმი
II სემესტრი

16
15/16.01.2020 




 ხალხური ტრადიციები და რელიგიური წეს-ჩვეულებები
თავიანთ ოჯახებში დამკვიდრებული ტრადიციების გადმოცემა;

17
 19/23.01.2020
რა არის ბედნიერება


საუბარი;
კლ/ლიტ-,,გულუხვი ხე“-გვ.32-ანალიზი

18
26/ 30.01.2020

 დღის რეჟიმი და მისი ორგანიზება



საკუთარი დღის რეჟიმის წარმოდგენა

19
2/ 6.02.2020




ლიტერატურა,ხელოვნება და შენ

პოეზიის საღამოს მოწყობა
20
 9/13.02.2020
თვითგანვითარება-ჩემი მომავლის პერსპექტივა




დიალოგი
21
16/ 20.02.2020


პორტრეტების გალერეა

გამოფენის მოწყობა
22
 23/27.02.2020
სად მთავრდება ცელქობა და სად იწყება დანაშაული 



საუბარი-ეპიზოდების გახსენება თავიანთი ცხოვრებიდან;

კლ/ლიტ- ,,რაჭის ერისთავი როსტომ“-გვ.60- განხილვა
23
 2/6.03.2020



ზეიმი „3 მარტი-დედის დღე“

მხიარული სტარტის მოწყობა
24
9/ 13.03.2020

ცხოვრების ჯანსაღი წესი


სლაიდის ჩვენება
,,ჩვენი გარემო’’-IV კლ


გვ.92-95





25
16/20.03.2020



კალიგრაფიის კონკურსი



ეტაპობრივად ჩატარება



26
 23/27.03.2020
ქცევის წესები, ეტიკეტი. 




სიტუაციური თამაშები:
ქცევა თეატრში;
ქცევა ცირკში
ქცევა სპორტულ თამაშობებზე დასწრებისას;

27
30.03/ 3.04.2020



სწავლა -შენი პატრიოტული ვალია
საუბარი
28
 6/8.04.2020


აღდგომის ბრწყინვალე დღესასწაული



ხელოვნების გაკვეთილზე ვღებავთ კვერცხებს ;
კლ/ლიტ-,,აღდგომა“-გვ.108

29
15/ 17.04.2020



საუბრები,დიალოგი ცნობილ ადამიანთა ცხოვრების შესახებ(მოსწავლეთა ინტერესებიდან გამომდინარე)

საუბარი,დიალოგი
30
20/ 24.04.2020



„დედამიწის დღე“ 



მოძიებული ინფორმაციის წარმოდგენა;
სლაიდის ჩვენება

31
27.04/ 1.05.2020



კომპიუტერი თუ წიგნი?-დისკუსია


დისკუსიის გამართვა;
კლ/ლიტ-,,დედაენამ განკურნა“-გვ.48-გაანალიზება

32
4/ 8.05.2020

მე მიყვარს ჩემი ქალაქი 

ესსეს წერა;
33
 11/15.05.2020



მიეცი ნიჭსა გზა ფართო
საუბარი;
კლ/ლიტ-,,მეფე პოეტები“-გვ.46
34
18/ 22.05.2020
ვისაც საკუთარი აზრი არ აქვს,იგი ყოველთვის უპირისპირდება სხვას



დიალოგი;

35
25/29.05.2020
რაში ვლინდება კლასის ღირსება


საუბარი
1/5.06.2020
გასეირნება „ბავშვთა დაცვის მსოფლიო დღე“

გასეირნება ბუნებაში
36
8/12.06.2020
რა წავიკითხოთ ზაფხულის არდადეგებზე






მოსწავლეებს გადაეცემათ ზაფხულის არდადეგებზე წასაკითხი ნაწარმოებების ჩამონათვალი


განმარტება


მე - პიროვნება, სოციუმი ჩემს გარშემო, ურთიერთობა თანატოლებთან და უფროსებთან, ტოლერანტობა, ადამიანთა უფლებები, ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებები, ეტიკეტი;
პირადი ჰიგიენა, ავადმყოფობის გავრცელების წყაროები, სასარგებლო საკვები, დროის ორგანიზება, დღის რეჟიმი, სპორტის მნიშვნელობა, მავნე ჩვევების საფრთხე, გარემოს და ბუნების მოფრთხილება;
პატრიოტული ცნობიერება - ჩემი ეზო, ჩემი სკოლა, ჩემი ქალაქი/სოფელი, სამშობლო, ისტორია, გამოჩენილი პიროვნებები, მნიშვნელოვანი მოვლენები, ტრადიციები, წესები და კანონები;
ხელოვნების, ტექნოლოგიური და სამეცნიერო მიღწევები.
მოსწავლეთა ცნობიერება საკლასო ცხოვრების შინაარსიანად წარმართვისათვის;







  1. გაინტერესებდეს   საქმენი შენნი;
  2. იცოდე შენი საგანი;
  3. იცოდერა გზით შეიძლება შენთვის  აუცილებლის შესწავლარამეთუ შესწავლის საუკეთესო საშუალებაა, როდესაც თავადაღმოაჩენ;
  4. ხედავდე  მოწაფეთა  სახეებზე მათს ფიქრს, იცოდე თუ რას  ელიან შენგან;  პატივ ეცი მათს  სატკივარს; წარმოიდგინე საკუთარი თავი მათს ადგილას.
  5. ნუ მისცემ მხოლოდ  მწირ ინფორმაციას; ეცადე, შეაჩვიო მოსწავლე მსჯელობასთანმიმდევრულ მუშაობის უნარს დააზროვნებას;
  6. მიაჩვიე  მოსწავლე მიხვედრას;
  7.  მიაჩვიე მოსწავლე მტკიცების წესსა და რიგს;
  8.  ჰპოვე ადამიანში ისრაც საზოგადოარაც შეიძლება სხვა  ამოცანის  ამოხსნაში გამოდგეს; აღმოაჩინე ზოგადი მეთოდი;
  9. ნუ ეტყვი მოსწავლეს ამოხსნის გზას, რათა  თავად მოწაფემ გამოიცნოს  იგივიდრე განუმარტავდე შენ, თავად იპოვოს რაცშეიძლება მეტი;
  10. მიეცი მხოლოდ  მისახვედრი მითითებანიიძულებით ნუ მოახვევ მოსწავლეს საკუთარ აზრს.
                                                                 ჯორჯ პოია  


sadamrigeblo programa

http://elibrary.emis.ge/uploads/other/149.pdf


rogor    veTamaShot  bavShvebs



http://mastsavlebeli.ge/?p=22838&fbclid=IwAR2tv7BAu-QpGX-z14ubYlUKPRR4p24IXZxLv0MEkKtzqltz_jNlmm9h5kUhttp://mastsavlebeli.ge/?p=22838&fbclid=IwAR2tv7BAu-QpGX-z14ubYlUKPRR4p24IXZxLv0MEkKtzqltz_jNlmm9h5kU




http://mastsavlebeli.ge/?p=13819&fbclid=IwAR28cL_r_yqNOAnD-6mpOdrmY3V8o27wLCWI1_PkKyYxc05rpt4nbZLz7ow 

No comments:

Post a Comment

სასარგებლო მისამართები

სასარგებლო მისამართები chemclub.ge/links.php www.macmillandictionary.com/ www.calameo.com/ fr.calameo.com/ www.Blogger.com ww...